Skip to main content

Har du kört fast när det gäller hur du ska möta kunden under kundresan? Ett bra alternativ är att använda sig av nyhetsbrev och andra typer av e-postmarknadsföring. I den här artikeln tar vi upp varför det är ett bra val för din kundresa och hur du kan göra dina nyhetsbrev läsvärda.

Gör det för kundresan

Nyhetsbrev är ett bra sätt att stötta dina kunder under resan och driva de mot att bli en lojal och återkommande kund. Med regelbunden kontakt och nyhetsbrev som de har användning för bygger du upp en positiv känsla kring din verksamhet. Du påminner också om er existens och om det som ni erbjuder, vilket ökar sannolikheten för köp. Nyhetsbreven hamnar direkt i mailkorgen i deras mobil och finns mycket lättillgängliga.

Väck intresse med dina nyhetsbrev

Se till att dina mottagare av dina utskick känner att de har nytta av dina nyhetsbrev på något sätt. Att de exempelvis får användbar fakta, inspiration eller information. Får de själva inte någonting ut av dina nyhetsbrev är sannolikheten stor att de avregisterar sig från marknadsföringen. 

Designa de också så att de ser snygga ut och fångar deras uppmärksamhet. Vid första blick så ska de vilja titta vidare. Gör också så att dina nyhetsbrev sticker ut och att det är tydligt att det är just era nyhetsbrev gärna direkt vid första anblick. Med utskicken kan ni bygga på ert varumärke och skapa en starkare identitet på marknaden.

Testa en digital plattform

En väldesignad plattform som är till för att följa kundresan med nyhetsbrev, kommer att göra allt väsentligt mycket mindre komplicerat. 

Paloma är ett exempel på en plattform som har genomtänkta verktyg som hjälper dig framåt med dina nyhetsbrev. Planera, skapa och skicka, allt genom en plattform. Från mobilen eller datorn kan du utan problem jobba med din marknadsföring och samarbeta med kollegor på era utskick. Med några få klick kan ni designa snygga nyhetsbrev som får resultat på kundresan.